Brudarna ^^

Hej! Jag och Jack (som går i min klass) ska båda ta moppekort på samma skola. Så vi skulle åka dit i fredags och skriva prov på datan, så mamma skjusade oss dit och när hon hade kört och jag och Jack skulle öppna dörren, så var det låst -.- Tydligen stängde dem klockan 15.00 på fredagar. Och i var där typ 17.00.. Så vi ringde mamma så körde hon oss hem igen och så tänkte jag och Jack att vi kunde åka in på måndagen istället. Men då hade inte mamma bilen, så får bli på tisdagen, jag ska ju ändå dit på teori :) Om ni undrar varför vi åkte med Jack så är det för att han bor typ några hundra meter ifrån oss, på väg mot skolan. Så har hänt lite då och då att vi har kört han till skolan eftersom att vi ändå skulle dit :]
 
När jag kom hem packade jag ner lite saker, två madrasser, täcke och kudde. För jag skulle till tjejkväll med brudarna :D Vi hade bestämt att vi skulle äta pizza så vi stannade vid Byakrogen och beställde en kebebpizza och en hawaii ^^ Sedan körde vi runt men hittade inte vart Maolii (a.k.a Marie, hon vi skulle vara hos) bodde. Så hon och Corre fick köra ut så vi såg vart vi skulle åka nånstans. Till slut hittade vi rätt :) Vi hade såååå kul! Skrattade och filmade, tittade på tre filmer och en halv typ :P Åt chips och godis, drack en massa läsk. Jag drack sju glas räknade jag till :o Vi somnade typ vid halv fem eller fem. Och blev väckta av Maoliis barnvakt (hon hade barnvakt för hennes föräldrar var utomlands. Och Maolii och hennes barnvakt har känt varande sen Maolii var 1 år) genom att hon tog så kastrull.lock och smällde dem mot varandra. Gissa om jag blev rädd?! Barnvakten var verkligen snäll och rolig och en sån person som man kan prata med ALLT om. Hoppas jag träffar henne igen ;P 
 
Alla åkte hem ganska tidigt, men mamma och Per var i Malmö så jag blev hämtad lite senare. Så jag och MAolii hann prata mycket :) Ska titta på gymnasie idag, på internet alltså, och kolla vad man lär sig och sånt. Just nu vill både jag och Maolii gå på Drottning Blanka, linjen "Makeup och hår stylist". Man lär sig typ teatersminkning, håruppsättningar och sånt kul :D Här är länken till det : http://www.drottningblanka.se/gy2011/vara-program/dbgy-har--makeupstylist. Låter sååå kul!! :D När det är öppet hus nästa gång så ska jag och Maolii gå dit tillsammans har vi bestämt ^^
 
Idag åkte vi till Jack och tittade på hans djur, han och hans mamma och pappa bor på en gård så dem hade sju grisar, sex hästar och ett antal kaniner (som de aldrig sa hur många dem var). Det var några belgiska jätte kaniner, söta men stora. Så här ser dem ut:
ser så gulligt ut när kaniner putsar sig :3
Ja svårt att se hur stora dem är bara på bild, så måste se en för att fatta hur stora de är :P 
 
Det går jätte bra med Charlie, han äter jätte mycket, blir störra och större. Och är fortfarande lika mysig och gó. Har inte ångrat mig alls att jag köpte honom. Älskar min lilla kanin så mycket :') Förresten så fyller han två månader idag ^^ Fast får nog köpa en större bur om ett tag för han bara växer och växer och kommer säkert att bli för stor för hans bur som han är i nu. För just nu passar buren honom perfekt. 
 
Ja det var väl det jag hade att säga. Får se om vi hörs imorgon igen :)
 
Ha det /Jessica
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0