Göteborg!! :D

Hej! Var ju upp i Göteborg nu över helgen med Corre och Jeppe. Vart kaos på vägen upp.. Innan vi kom fram till Ängelholm så hörde vi högtalarna att ett godståg hade fastnat på Hallandsåsen, så vi skulle hoppa av i Ängelholm och vänta på bussar som skulle ta oss till Laholm där vi skulle hoppa på tåg som skulle ta oss till Göteborg. Bussar stod redan och väntade i Ängelholm, men dem blev fulla snabbt.. Inte så långt efter det kom fler bussar, även dem blev fulla direkt. Sedan väntade vi ett ganska långt tag innan det kom en dubbelbuss, alla människor (inklusive oss) gick dit och busschaffören ropade att barnfamiljer skulle gå på först, men inte vi.. Så den bussen kom vi inte på.. Vid detta laget hade vi kanske väntat i en timme. Dem sa att fler bussar skulle komma, men jag visste att det skulle ta ett långt tag. Så jag och Corre började gråta och få panik medan Jeppe stod o skrattade åt oss :o Jag hade ju ringt både mamma och pappa så dem visste om vad som hände och pappa skulle ringa SJ och fråga vad vi skulle göra. Efter en halvtimme efter att ha stått i kyla och regn kom en buss!! Vi sprang dit på våra bortdomnade fötter, men det visade sig att den bussen skulle gå till Helsingborg, inte till Laholm. Så vi gick ledsamt därifrån. Kort därefter ringde pappa och sade att det stod ett tåg där i Ängelholm som skulle gå till Göteborg om några minuter, så vi sprang dit och frågade konduktören om det var rätt tåg, vilket det var. Så vi steg in i det varma tåget och drog en suck av lättnad, vi hade ju stått där ute i den fruktansvärda kylan i 2 timmar!! Vi gick längre bak i tåget där det fanns mer plats och där satte jag mig ner på en trappa för att vila min onda rygg. Efter ett tag kom konduktören till oss och sade att hon skulle hitta sittplatser åt oss, vi fick sätta oss i första klass bredvid ett väldigt trevligt gammalt par som pratade med oss hela vägen till Kungsbacka där dem skulle gå av. Sedan fick vi även en bulle och juice av konduktören. Vi skulle ha varit framme lite över 20.00 men kom fram över 22.00.. Två timmar sena!! Inte okej enligt mig.. Men vi kom iallafall fram.
 
På lördagen gick jag och Corre och shoppade, fick köpt en jacka på Cubus och en kostym på Buttericks (som jag bytte dagen efter). Det var typ det som vi gjorde.
 
På söndagen gick jag och bytte min kostym till något som jag inte kan berätta för jag ska ha på mig den på lördag på Halloween fest!! :D Vill inte avslöja min kostym ju ;) Och så köpte jag och Corre varsin Superman-tröja! :D Innan middagen så gick jag och Corre till Slottskogen och tog massor av fina (och vissa fula) bilder, och roliga videor :] Och på kvällen gick vi på bio, jag och Corre, vi tittade på Paranormal activity 4!! VARNING FÖR EXTREMT LÄSKIG FILM SOM MAN HOPPAR TILL AV HELA TIDEN!! Så känner jag och Corre :d Nej men man hoppade till från början till slut, vilket är bra om man gillar att bli skrämd ;) 
 
Och idag måndag åkte vi hem igen, i regn :P Har fått massa skor av Jenny och fått rummet ommöblerat av mamma (y) Fint blev det!! ;)
 
Imorgon ska jag väl inte göra något speciellt, duscha, sova länge. Det vanliga, och städa mitt rum ^^
 
Just det, nästa vecka är det prao :) Ska praoa på Annalinneas skola då och vara lärarassistent (vet inte vad det betyder så om någon vet, skriv!!) Ser faktiskt fram emot det och ska göra så att alla småttingar gillar mig ;)
 
Det var väl det jag hade att erbjuda idag tror jag :) /Jessica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0