Prov ^^

Hej! Har gjort två SO-prov på två dagar. Igår gjorde jag ett prov om Hitler, lite om första världskriget och lite om andra världskriget. Idag hann jag göra ett prov om bara om andra världskriget :) Skönt att ha dem gjorda ^^ Eftersom att jag har varit borta från skolan två veckor trodde jag att jag skulle vara jätte långt efter i alla ämnen, men i so var jag bara efter men dem proven, klart nu. I engelska/svenska ligger jag typ liiite efter men man ska typ bara läsa en text och köra en uppgift till den, att skriva en fortsättning. Och jag skriver ofta bra fortsättningar så det blir nog klart snart ^^ I NO är det typ en grej som jag inte var med på, så nästa gång vi gör något liknande får jag verkligen visa vad jag kan, annars ligger jag inte efter alls! :D I tyska ligger jag efter lite, vi har haft texter och glosor som jag inte har gjort.. Men vet inte hur man ska ta igen på det :d I bild ligger jag efter för jag är inte klar med min bild som skulle vart klar för typ tre veckor sen.. Men tror det är fler än jag som inte är klara ;) 
 
I måndags hade vi idrott och vi skulle springa typ 2 kilometer, vet det är jätte lite. Men jag är nog inte 100% frisk från lunginflammationen för jag blev anfådd typ direkt och mådde dåligt och typ hade svårt att andas. Asså inte som det känns när man har astma. Men som det känns när man har slem i halsen och är anfådd, typ så kändes det. Och så började jag hosta jätte mycket, så mycket att jag typ kväljde :/ obehagligt men ja..
 
I lördags var jag på kalas i Ystad hos min storebror Jimmie och hans sambo Veronika. Jimmie hade fyllt år så vi firade hans födelsedag :) Var nog inte helt frisk då, för jag blev jätte trött och mådde inte så bra :/ och så var det jätte mycket folk så det var jobbigt att inte vara helt 100 och vara bland massa folk.. men vi fick äta god smörgåstårta :) 
 
Idag på skolan blev det en av mina topp 3 favorit rätter : kokt lax med kokt potatis och hallandaisesås :) ååååh, såååååå gott det var!! 
 
Det är väl typ det som har hänt tror jag. Ska till pappa på fredag nästa vecka, och då ska Corre med! Både hon och jag tycker att det ska bli jätte kul :D Så det ser vi absolut fram emot :)
 
Vi har bytt platser i klassrummet. Så nu sitter jag med Hanna SM (y), Simon, Carl och Jonte. Helt okej plats, kanske inte en plats jag hade valt om jag hade fått välja men kul att få sitta med Hanna! :) <3
 
Haha, har Charlie ute på mattan nu så han får springa av sig och han är helt galen :p hoppar omkring och får typ spasmaryck så han hoppar rakt upp i luften xd ser så kul ut. Han springer ut på golvet ibland så då får man slå sig på benet så att han hör så springer han tillbaka, eller så springer han under soffan. Men där går han bara ut när han vill :P
 
Ha det så länge /Jessica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0