Helgen som har gått :)

Hejsan! Har ju vart uppe i Falun till helgen. Det jag gjorde där var att gå på min kusins kalas (han blev 3 år), shoppade lite och sånt :) Hade sjukt roligt. Något som jag gjorde varje dag var att chatta med Kalle. Jag vet har börjat chatta med han sjukt mycket men det är bara roligt ;) Idag gick jag till skolan som vanligt vi skulle åka till Malmö båda 8:orna och 9:orna, vi besökte en synagoga och fick lära oss mer om typ Bar- och Bat Mitzvah och sånt. Sedan åkte vi till ett museeum där vi fick veta lite om hur det var i Malmö förr i tiden och sånt. Var väldigt intressant och medan vår guide förklarade hur det var så gick vi igenom olika rum där det fanns bilder och utställningar av olika slag. I ett rum fanns det även ljud där det lät som svärd som slogs mot varandra och sånt. Gissa om man blev skrämd liksom! Innan vi skulle på guideturen så fick vi gå ner till fiskar, det fanns typ som en bänk framför akvariumen (eller hur det ska stavas) och jag lutade mitt ben där emot. Vilket jag inte borde ha gjort.. Mitt byxben blev blött, precis vid knäskålen.. Alla skämtade med mig och sade att jag hade kissat på mig (inte för jag vet hur jag skulle lyckas att kissa där.. Blev även sjukt skrämd av en fisk idag.. Den hade stjärten mot en stock och hade typ samma färg så trodde ju att det var en gren typ. Men när jag skulle titta närmare på den såg jag att den hade ögon så jag blev ju sjukt skrämd och typ började skrika. Haha, ingen visste ju vad jag hade blivit rädd över så de trodde nog att jag var knäpp eller nåt :/ Jaja, så är livet ibland ;)
När jag kom hem åt jag, sedan lade jag mig i sängen för att titta på BigBrother och chatta med Kalle (är ni förvånade?). Seriöst jag och Kalle chattar flera timmar varje dag och jag tycker ju det är hur kul som helst, men undrar ju om han inte blir uttråkad. Hans svar vad: "Aldrig". Så det var ju tur för jag skulle kunna chatta med han typ hur länge som helst, han är himla rolig så tröttna på honom kommer jag nog aldrig att göra :) Men just nu ska han spela trummor så får hitta på något annat så länge ;)
Vi hörs nog imorgon igen om inte något annat kommer ivägen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0