I Falun :)

Hejsan kära bloggläsrae :) Är ju i Falun nu och har varit det sedan i lördags. Första kan jag berätta om hur tågresan gick. Jo, jag och mamma åkte ju in till Lund (där tåget skulle gå ifrån) och köpte lite mat och fika att ha på tåget. När jag satt på tåget så tänkte jag ta min pressbakta baguette med kyckling och curry till frukost. Ingen bra ide.. Blev hur illamåendes som helst, trodde seriöst att jag skulle spy, men det gjorde jag som tur var inte. När tåget stannade på sin slutdestination i Stockholm och skulle gå till nästa tåg som skulle gå till Falun. Men jag hittade INTE perrong nummer 4, gick omkring i typ tio minuter innan jag lyckligtvis fann perrong nummer 4. Väl på det tåget så satt det en kille framför mig, omkring 15 år tror jag. Han vände sig om och glodde på mig hela tiden, sjukt störigt. Men sedan visade sig att det inte var hans plats, så han satt sig självklart bredvid mig istället för att sätta sig på någon av de andra 20 platserna.. Ja, när jag kom fram till Falun så möttes jag av min moster, kusin och min mosters man.

Vi åkte sedan direkt till mormor för att äta middag. Jag skulle även sova över där i två nätter. Mormor och jag var ensama om dagarna, men vi tittade på tv eller var ute och gick. Det var mycket trevligt. På måndagen då så åkte jag, min min moster och mormor in till Kupolen för att shoppade. Kom hem med en massa olika saker, lägger upp på mina införskaffade saker allt eftersom.. Blev sjukt nöjd med allt som jag handlade :)

På tisdagen var det min första prao-dag. Jag kände mig ju hur dum som helst som inte visste var allting var.. Men jag fick i alla fall plocka upp varor, städa bland varorna och titta på medan Bea (min moster) satt i kassan. Allting var lärorikt och roligt, trots att man fick ont i ryggen efter att stå upp typ hela tiden.. Idag kunde jag vara mer självständig, jag gick omkring och städade eller drog fram varorna så att man såg de bättre. Ibland hittade man skräp som man fick gå och kasta. "Min" hörna är nog hygien hörnan, det är där jag är för det mesta och känner till var typ alla varorna inom hygien är någonstans. Så om ni vill träffa mig så får ni väl gå dit så kanske vi ses ;)

Har inte orkat blogga de senaste dagarna, men ibland måste man unna sig en liten bloggpaus :) Skriver kanske ett till inlägg senare (kanske direkt efter) eller så hörs vi imorgon :)

Ha det bra /Jessica


Kommentarer
Kim

Det låter som du haft det riktigt roligt och spännande. Ska bli intressant att få höra mer när du kommer hem!

Mamma

2012-03-28 @ 21:09:09
Jessica

Jag har haft det mycket roligt och intressant. Sista dagen imorgon :) Vi ses ju på lördag så jag kommer definitivt att berätta :)

Jessica

2012-03-29 @ 21:59:31
URL: http://jessiccapersika.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0