Hajken :D

Ja som sagt så var jag på hajk i tisdags till onsdags med klassen. Vi samlades på skolan och alla var så sjukt taggade. Vi cyklade till platsen som vi skulle vara på, det tog väl omkring en timme. Eftersom vi hade ganska stor packning så hade vissa av lärarna som skulle med packningen i sin bil. Vi slog upp tälten och bäddade inne i tälten. vi fick även reda på vilka vi skulle sova med, jag fick sova med Liv, Corre och Hanna. Vi åt och vissa badade i sjön (!). Men när klockan var typ fem så fick vi världens jobbigaste nyhet.. Vi behövde flytta oss för att vi inte hade rätt att vara där, det var tydligen nån som ägde marken där och människor skulle vara där vi var senare på natten.. så vi fick packa ner våra saker och slå ner tälten, lägga in packningen i bilarna och cykla en bit igen, denna gången tog det bara tio minuter. Väl framme där slog vi upp tälten igen.
Vi gjorde lite lekar, men för det mesta chillade vi i tälten och hade kul. Jag och några till hade "sanning eller konka" och det var såååå roligt, Hanna fick dricka en blandning av cola, chips och laktrits! Simon skulle fisa Corre i huvudet och massa sånt kul :P Skrattade så mycket och filmade även så att man kan skratta mer XD Kring tolv skulle vi ut på nån slags orientering, fast en roligare sådan. Jag är så sjukt mörkrädd så jag hade panik, kunde typ inte andas ordentligt och sånt. I alla fall vi delades in i grupper och jag hamnade med Kalle, Erik, Thor och Jocke. Jag var alltså enda tjejen, men det gjorde ingenting alls :) En annan grupp hade gömt sig i diket och skrämde oss när vi gick förbi.. Blev så rädd att började gråta och grät typ hela tiden sen också.. Ja, sån tönt är jag :P Sedan skulle vi gå och lägga oss. Jag och Corre gick o lade oss i vårt tält, Liv och Hanna hade gått o lagt sig i andra tält. Sedan kom Kalle, Erik och Jonte och var där inne med oss, Corre somnade tillslut XD Jag ville inte somna innan killarna hade gått ut så låg där och blev så trött att jag blev illamåendes.
Efter en stund gick killarna i alla fall och gick o la sig i sina egna tält. Men efter typ en tio minuter blev jag pigg så jag och Corre gick upp igen, vi gick på toa och sedan satt vi vid lägerelden en stund, sedan gick fler upp och de gick tillbaka till toan för att det var mycket varmare där inne. Men jag blev trött igen så jag gick och la mig, men det var sååååå kallt, så jag la mig i mina kläder jag hade på mig och min jacka. Typ skakade så kallt det var.. Jaja, sen kom Liv tillbaka till vårt tält och sov hon också :) Jag somnade vid typ 3-4 och vaknade till igen. Men när jag bestämde mig för att gå upp på riktigt var klockan typ halv 8. Alla i mitt tält hade vaknat så vi packade ihop våra grejer och slog ner tältet. Sedan väckte vi Kalle, Erik, Thor och Linus som fortfarande låg och sov vid nio. Sedan blev jag hämtad och när jag kom hem gick jag och lade mig och sov direkt, sov typ från elva till fem.. Var skönt att sova i alla fall XD
Ja det var hur hajken var, det låter kanske inte så kul när man läser det, men det var så rolig där :D
Ha det /Jessica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0