Ingen ork :/

Hej! Var ett tag sedan jag bloggade sedan.. Men jag har typ inte orkat och har gjort saker nästan varje dag. Vi har kommit igång med jobbet inne i stora rummet ordentligt nu, så just nu är det inget golv, mycket damm o.s.v. Känns så bra nu när vi har kommit så långt! 
 
En annan rolig sak som har hänt är att jag ska få en kanin :D Vi titta först omkring på blocket och där fanns vissa som jag gillade. Men (eftersom att vi redan hade två kaniner) så sa mamma att vi kunde åka till den vi köpte Lina av. Lina är hon-kaninen som är lurvig och mörkgrå :3 Och tydligen hade hon som vi köpte Lina av, fått en kull för bara 12 dagar sen. Så vi åkte dit dagen efter och tittade på kaninungarna. Det var bland det sötaste jag någonsin har sett!! De var så små, dem låg där i din hand och tittade sig omkring och klättrade upp för att lägga sig bredvid halsen. Jag föll för särskilt en av dem (som jag höll hela tiden ;P) som var grå på ryggen, öronen och över ögonen. Nosen, benen och magen var vit :) Så vi "tingade" han. Tinga betyder (för er som inte vet) typ att man paxar den så att ingen annan ska kunna köpa den. Vi kunde inte ta med honom hem än eftersom att han var för liten, bara 12 dagar som sagt. Och dem måste vara cirka 8 veckor innan de får flyttas. Så ungefär i slutet av augusti ska Charlie flytta hem till mig :) Ja, jag har namnat honom till Charlie, det är typ mitt (och Maries) favorit kill-namn tror jag ;) Så just nu har jag en bur på mitt soffbord :) Åhh så jag längtar!!!!
 
En mindre rolig sak (okej, väldigt sorglig sak) som hände dagen innan (eller dagen innan det) så fick Lina sin första kull. Det var en stor svart som hade dött, men en liten rosa kaninunge låg under Linas päls (Lina hade dragit av sig en massa päls från magen, hon blev helt kal till slut..) och rörde sig och levde. En till svart föddes som också var död. Så det var bara en som överlevde. Men nu till det riktigt sorliga, den lilla dog dagen efter och gud som jag, mamma och Annalinnea grät. Det var helt fruktansvärt :( På kvällen samma dag så lät vi Lina vara ute på mattan och hoppa omkring, när vi lät henne gå in i buren igen så, hade vi tagit bort den döda ungen, började hon leta efter sin unge och pipa för att typ ropa på ungen. Men ungen fanns ju inte där, så Lina bara letade utan att hitta något. Och det hemska var att Lina inte visste om att ungen var död och det tyckte jag var så (ursäkta mitt språk) jävla hemskt. Så jag satt och grät i flera timmar efter det. Och blir tårögd när jag skriver detta... Det var nog det hemskaste jag har varit med om.. Så var lite deprimerad dagen efter det (vilket mamma märkte och försökte säga till mig att inte tänka på det mer) men jag tyckte att det var så hemskt och kunde verkligen inte tänka på något annat. Men mitt humör ändrades så snabbt jag fick Charlie i handen :)
 
Nu har jag börjat leta efter saker jag vill ha i mitt rum och sånt. För jag ska få flytta ner till mammas och Pers rum när Annalinneas och Jeppes rum är klara. Och jag vet exakt vad för dekoration saker jag ska ha, vi ska även måla om där inne. Från (fina) gröna väggar till tre väggar som ska vara creme-färgade och en fondvägg som ska (antagligen) vara ljus aprikosfärgad. Ja, så har jag tänkt mig i alla fall. För nu ska jag göra hela mitt rum matchande och dem gröna väggarna skulle inte matcha ;) Längtar såklart till det också :D
 
Igår åkte hela familjen till Sjöbo marknad och där köpte jag en sak. En drömfångare (som jag köpte i vit för att den skulle matcha med mitt blivande rum) den ser ut som den gör på bilden längst upp :) (det gick inte att flytta den ner hit..)
 
Ja det var en liten uppdatering :) Just det, på måndag ska jag till ortopeden.. Ni ska veta så nervös jag redan är.. Då kommer jag (förmodligen) få reda på om jag behövs opereras eller inte. Jaja vi får se hur det går :)
 
Ha det bra /Jessica
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0