Busy days ^^

Hej! Har inte kunnat bloggat de senaste dagarna för att i fredags skulle jag och Jeppe sova över hos farfar. Det slutade med att även Anton och pappa sov över :) Jag, Jeppe och Anton fick sova i farfars dubbelsäng, och gissa vem som tog  stor plats? Ja, det var Anton, han typ puttade på mig hela tiden, men jag sov ganska bra ändå :) På lördagen skulle vi hjälpa Jonas (min farbror) att flytta. Fast jag hade sån fruktansvärd värk i magen (ni tjejer vet vad jag menar..) så jag, Jeppe och Anton fick vara uppe i ett av loften i Jonas nya hus. Och vi fick bära in några kuddar men det var typ allt som vi hjälpte till med.. Jonas hade två marsvin som heter Piff och Puff, himla söt namn :3 I alla fall en av ddem fick jag hålla, och han/hon var så still och len :) Sedan åt vi korv och hamburgare och åkte hyen. När vi skulle gå till "4-gott" på kvällen så var det lite duggigt på vägen dit. Och precis när vi kom innan för dörren så bara började det spöregna, det regnade sjukt mycket. Och det regna fortfarande lika mycket när vi skulle gå hem. vi väntade innanför dörren fem minuter kanske och sedan sprang vi ut och ställde oss på ställen vid dörrar och sånt där det var torrt och inte regnade. När vi skulle springa över vägen var som stora pölar överallt och så klart hann jag inte se en av dem och trampade rakt i den :/ Jag svär att nästan hela jag var blöt. Så snabbt vi kom in tog vi av oss våra blöta kläder och tog på oss varma kläder. 
 
Igår cyklade jag, pappa och Jeppe till Liseberg (det finns ju lånecyklar i Göteborg som man lånar med ett kort och sedan ställer på en annan station när man har cyklat klart. Cyklarna står typ i stationer..) där vi skulle möta farmor. Jag och Jeppe fick våra åkband och bestämde en tid med pappa och farmor som vi skulle träffas och sedan gick jag och Jeppe till Flumeride. För ni som inte vet hur Flumeride funkar eller är. Så sitter man i en slags stock (fejk så klart) och åker i vatten rutchkanor som är typ en kilometer lång läste jag. Mot slutet kommer det två stup och i dem stupen kittlar det jätte mycket i magen och när man är nere i slutet av stupet när stocken bromsar in så får man en massa vatten på sig. Det finns två stycken sånna stup och i det sista kan alla männsikor se på en :) Låter kanske inte så kul men den är himla rolig ;) Vi åkte den tre gånger tror jag. Och Kållerado typ fem :o Kan förklara Kållerado. Man sitter i en rund båt och åker på vatten och lite här och där är det vågor, eller vattenstrålar som sprutar på en. Och ibland är det tjocka vatttenstrålar som skjuts på en. Första gången fick jag en sån tjock vatten stråle i örat.. Och andra gången fick jag en i pannan och blev väldigt överraskad av den för den kom från sidan så jag såg den inte.. Sista gången åkte pappa med (även om han inte ville) och han blev blötast av alla xD Innan vi gick hem så fick jag och Jeppe en stor Slush-Ice av farmor. Och vi köpte med napp-klubbor till Carola, Meja och Anton. Hade en sjukt bra dag ^^
 
Idag blir det en innedag för det regnar igen :/ Får se vad vi ska göra :] 
 
Ha det /Jessica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0