Usch :(

Hehe, har blivit ganska så många deprimerande rubriker på sistone! Får skriva mer positivvt. I alla fall USCH till smink :( sminkade mig idag för att se hur jag ville se ut på halloween festen (som är på torsdag) och skulle tvätta bort det, men det går inte bort!! Eller jo det mesta men det finns ändå kvar. Nej usch för det.

Har 36 sidor i läxa tills efter höstlovet!!! Asså det år sjukt, man kan fatta 10 sidor, men 36???? Och så ska vi ha prov på det. Och självklart är det i tyskan oxå :/ Men om man ska se det från den ljusa sidan så kanske jag lär mig fler ord. Tänkte på min skolios nästan hela dagen idag :/ Jag är trött på att ha korsett. Jag vill bara slänga den i väggen och bli opererad istället. Men jag kan typ inte det för då missar jag 4 veckor från skolan och då kommer jag att missa hur mycket som helst. Om jag inte har blivit av med min korsett till sommaren så SKA jag slutan använda korsetten så att jag kan bli opererad i stället!

Jag har sett och läst på många ställen att även de som har haft sin korsett på sig flitigt har behövts opererats i alla fall. Då har man ju "lidit" under korsettiden mitt i onödan! Det gör mig grymt frustrerad! Nedan är bild på en 40 grader sned rygg. Asså bara ca 5 grader mindre än mig. Då kanske alla fattar hur himla sned rygg jag har.



Okej den blev lite suddig men ni ser nog i alla fall. Alla i klassen skulle gå till skolskötersan för att kolla om man hade sned rygg, hur lång man var och hur mycket man vägde. Jag frågade en kille i vår klass om han hade sned rygg (av nyfikenhet) och han svarade 0,2 sned. Då skrattade jag och sade att jag hade 35 grader. Och han hade uppenbarlingen (stavning) glömt bort att jag hade skolios så han typ gapade av förvåning men kom sedan på att jag ju hade skolios.

En grej som jag också blev sjukt arg över var att vi hade idrott, men vi blev släppta sent så när vi kom till våra ömklädningsrum så stod 6:orna utanför och väntade på att vi skulle bli klara. Så vi läste dörren, men då kom vår idrottslärare och låste upp och sade att de skulle byta om med oss för att vi tog för lång tid på oss. Så jag (som inte hade på min korsett) fick ju skämmas som fan för att alla stod och glodde på mig. Jag kommer aldrig att förlåta idrottsläraren för det (detta hände för typ en vecka sedan).

Ja, det här blev ett långt inlägg men jag kände för att skriva av mig idag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0