Läängesedan

Hej! Jag vet att jag har blivit jätte dålig på att blogga men jag har verkligen haft fullt upp hela tiden! Asså det började med att vi gick på någon marknad och sedan gjorde jag annat. Förresten jag har fått tre nya symönster!! Ett mönster är på byxor och shorts, den andra mönstret på kjolar och det sista är på en kavaj! Kavajen ska vara i ett marinblått fleecetyg! Och nu kanske ni tycker att fleece är opassande till en kavaj, men det var en på Project Runway som gjorde en sådan. Och i det ögonblicket som jag såg den, var jag besluten att göra en likadan.

Idag när jag kom hem så hade mamma varit i Malmö på syaffären "Stoff och stil". De har verkligen alla sorters tyger!! Så mamma köpte hem 2 meter av marinblå fleece, en blå och en vit markeringspenna och sist men inte minst s.k mönsterpapper. Man lägger det pappret ovanpå mönstret och ritar av det, på så sätt slipper man klippa i mönstrena :)

Annars har inget hänt förutom att vi ska spela upp vår musikal på torsdag :O Och ingen i vår grupp kan sina repliker utantill.. Så jag vet inte hur detta ska gå :/ Vi har i alla fall kommit långt på vår låt :)

Ha det gött


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0